روش نوشتن پروپوزال مدیریت و پایان نامه مدیریت

روش نوشتن پروپوزال مدیریت و پایان نامه مدیریت

چه روشی برای نوشتن پروپوزال مدیریت و پایان­ نامه مدیریت مناسب­ تر است؟

طبیعتا انتخاب روش به نوع تحقیق بستگی خواهد داشت . این­که دانشجو از چه ابزاری برای انجام پایان­ نامه استفاده کند باید در حیطه­ ی نوع تحقیق قرار بگیرد . علی­رغم تمام راهنمایی­ هایی که استاد راهنما انجام می­ دهد دانشجو باید ببیند که کدام روش و کدام ابزار و کدام روش آنالیز و تجزیه و تحلیل برای رسیدن به اهداف و جواب فرضیه­ ها و سوالات تحقیق مناسب­ تر خواهد بود . در بسیاری از تحقیقات کمی استفاده از پرسش­نامه­ ها و کمی کردن داده­ هایی که جمع­ آوری می­شود از نمونه آماری می­تواند توسط یک آنالیزور مناسب جواب داده بشود که با کدام آزمون نرمال یا غیرنرمال مورد آنالیز قرار بگیرد . در روش­ های کیفی علی­رغم این­که فرضیه­ ای در ابتدا نخواهیم داشت و قسمتی از کار همیشه تحلیلی خواهد بود ولی باز می­توانیم روش مناسبی برای تجزیه و تحلیل استفاده کنیم و روش آماری خودمان را همیشه مشخص بکنیم . با مشخص شدن روش کار، انجام پایان­ نامه ساده خواهد بود . بسیاری از پیشینه­ های تحقیق و ادبیات موجود می­ تواند از منابع قدیمی و مطالعات و مقالاتی که قبلا درباره موضوع داده شده استخراج بشود و حتی روش­ های آماری آن­ها هم مورد مطالعه قرار بگیرد و با کمک استاد راهنما یک روش بسیار مناسب برای تحقیقی که می­ خواهیم انجام بدهیم را استخراج کنیم .

می­تواند روش مطالعه بسیار جدید هم باشد ، روش مثلا گراندد تئوری ، استفاده از داده­ کاوی­ ها در روش­ های مختلف ، در رشته­ های مختلف مثل مدیریت ، حسابداری ، روان­شناسی ، روش­ های جدید هست روش­ های فازی ، روش­ های سلسله­ مراتبی ، این­ها همه روش­ هایی است که بسیار مورد استفاده قرار می­ گیرد ، در آنالیز SWOT (سوآت) همه روش­ هایی است که می­تواند برای انجام پایان­ نامه استفاده بشود .

مشاوره گرفتن در این زمینه هیچ اشکالی ندارد ، دانشجو فقط باید دنبال این باشد که کاری کند که به بهترین کیفیت پایان­ نامه انجام بشود . نمره خوب گرفتن بسیار مهم است نمره پایان­ نامه در سرنوشت فرد بسیار بسیار مهم خواهد بود . استخراج مقاله­ های خوب در ژورنال­ های معتبر یکی دیگر از وظایف دانشجو است که حتی در نمره هم موثر است امروزه یک نمره یا دو نمره از پایان­ نامه مربوط خواهد شد به مقاله داخلی یا خارجی که دانشجو از کار خودش استخراج می­ کند .

روش نوشتن پروپوزال مدیریت و پایان نامه مدیریت

روش نوشتن پروپوزال مدیریت و پایان نامه مدیریت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *